活動報告
2025年02月20日
Laddu Samadhi Wandana, a third-year WISE Program (GD3) student, is currently engaged in an Practical work for project leader education program in Malaysia.
As a GD3 student, Mrs. Samadhi Wandana actively participated in an Practical work for project leader education that lasted approximately one month, from January 14, 2025, to February 07, 2024. This program was conducted under the guidance of Dr. Nurul Fariha at the Water Resources and Environmental System Laboratory, School of Civil Engineering, College of Engineering, Universiti Teknologi MARA (UiTM), Malaysia
Mrs. Wandana’s research focuses on the “Development of a Sustainable Land-Based Aquaculture System Using Energy-Saving Water Treatment Technology.” This study is part of the UNDP ASEAN Blue Innovation Challenge project, a collaborative initiative awarded jointly to Universiti Teknologi Malaysia, Universiti Teknologi Melaka, and Nagaoka University of Technology. The project will conduct demonstration tests of a circular and sustainable aquaculture system at a land-based aquaculture farm in Malaysia, develop an efficient water treatment system that integrates energy-saving water treatment technology, and support a monitoring system. This research contributes to advancing eco-friendly aquaculture practices while enhancing water resource management.
概要
卓越大学院プログラムGD3年LADDU SAMADHI WANDANAさん(山口研)が省エネルギー水処理技術を用いた持続可能な陸上養殖システムの開発のためプロジェクトリーダー実習を行いました。
卓越大学院プログラムGD3年LADDU SAMADHI WANDANAさん(山口研、スリランカ・スリジャヤワルダナプラ大学出身)が、マレーシアのUniversiti Teknologi MARA (UiTM), College of Engineering, School of Civil Engineering, Water Resources and Environmental System Laboratoryにて、2025年1月14日から2024年2月7日までの約1ヶ月間、Dr. Nurul Farihaの指導のもとプロジェクトリーダー実習を行いました。
この研究は、「省エネルギー水処理技術を用いた持続可能な陸上養殖システムの開発 」に焦点を当てています。マレーシア工科大学、マラッカ工科大学、長岡技術科学大学に共同で授与されたUNDP ASEANブルーイノベーションチャレンジプロジェクトの一環です。本プロジェクトでは、マレーシアの陸上養殖場における循環型・持続可能な養殖システムの実証試験、省エネルギー型水処理技術を統合した効率的な水処理システムの開発、モニタリングシステムの支援を行いました。この研究は、水資源管理を強化しながら、環境にやさしい養殖の実践に貢献するものです。
![]() Conducting laboratory experiments at the Laboratory |
![]() With Dr. Nurul Fariha and laboratory staff |